lunes, 23 de mayo de 2011

Anem de "rally"!!!!!

El passat 2 d'abril em vaig decidir a participar en el II Rally Fotogràfic del Penyal d'Ifac. Aquest event va escomençar a les 17:00 hores, en l'Hotel Diamante Beach, finalitzant al dia seguent a las 14:00 hores en el centre de visitants del parc. Aquesta "prova" va ser organitzat pel Foto Club Ifach amb la col·laboració del Parc Natural del Penyal d'Ifac i el patrocini del Ajuntamient de Calp.



El dia 2 ens varen explicar als 58 particpants que cadascun de nosaltres deuria presentar un total de 8 imatges que puntuarien els jutges de 1 a 5 punts. Dins deixes 8 fotos havien dos grans grups: tema lliure (7 fotos) i tema obligatori: Villa medieval d'Ifac (1 foto); però dins del tema lliure, havien "continguts" que multiplicaven el valor de la puntuació del jutjat, pel doble o pel triple; es a dir:
multiplicaven per tres les fotos que amb els objectius:
- vista desde la cima, gaviota en vuelo, Anthericum liliago, pinos doblados, Thymus webbianus o nocturna del peñón
multiplicaven per dos les fotos amb la següent temàtica:
- Silene secundiflora, zona del mirador, insecto, cormorán acantilados o paseo principe de Asturias

Per la meua part era la primera vegada que participava en una competicia d'aquest tipus. I així després d'inscriu-rem i rebre les instruccions del concurs em vaig dirigir a tractar d'aconsseguir les primeres imarges per la zona del Passeig Ecològic Princep d'Asturies. Allí vaig captar gavines en vol, Corb marí, contrallums, submarinistes, etc, algunes de les quals finalment vaig presentar a concurs. Després i una vegada s'havia amagat el sol, vaig anar a el Morro de Toix per tal de fer un paisatge nocturn del Penyal.

Corb marí emplomallat

Nocturna del Penyal

Al dia seguent tocava pujar al cim d'Ifac, era la primera vegada que ho feia i no em va decebre lo més mínim. Vaig fer alguns paisatges i gavines en vol i covant i ja conforme anava baixant vaig realitzar la resta de les fotos que més tard entregaria a l'organització en formato JPGE sense retocar tal i com varen ser preses (per a mi, el major encert dins de les normes del concurs). A les 12:30 hores entregaba la tarjeta i seleccionava les fotos per a concurs, "la suerte estaba echada"....

 Gavines de potes grogues

Gavina covant en el cim del Penyal 

Companys del rally en el cim


Flors de Anthericum liliago

 Detall d'una pedra del jaciment medieval  

El fallo del jurat (curiòs que et cride "fallo" quan no em donen res....) i entrega de premis es va produir el dia 7 de maig al Parc Natural del Penyal d'Ifac. En aquest enll´ç teniu tota la informació:
http://www.fotoclubifach.org/index.php

I..... vos preguntareu....... com vaig quedar????????? doncs més mal "que la Xarito"!!!!! en el lloc 36!!!!!;
http://www.fotoclubifach.org/attachments/127_CLASIF.pdf
 en realitat no se si està bè o mal, donat la poca experiència en aquest tipus de proves, però tambè he de dir que aquest tipus de rallies s'amolda més a fotógrafs que dominen la fotografia de base, la tècnica,  la foto creativa, coses que jo comence ara a manejar i malgrat que em considere un fotògraf "avançat", però tan sols en una modalitat molt concreta que es la fotgrafia de fauna salvatge; però tambè he de dir que pel que vaig vorer, el nivell dels participant (i tambè dels seus equips fotogràfics...) era molt elevat!!!!

I l'any que ve??? participaré???? no ho se, segons com bufe l'aire..... la veritat es que ho vaig passar d'allò més bè, rodejat de gent que malgrat que no son fotògrafs de natura (en el pur sentit de la paraula), saben captar genialment la natura que ens rodeja.

Tan sols donar les gràcies a l'organització per el seu magnífic treball i com no als companys del parc que em van ajudar per a que poguera triar les afotos, gràcies Ana i Marta.

Ací teniu les afotos que finalment vaig presentar a concurs i amb les que vaig aconsseguir eixos 130 punts.... a vorer si l'any que ve..........










Salutacions de Pepe el makilet

1 comentario:

  1. Molt ben explicat en que consistix un ral·li fotogràfic i la teua experiència en el mateix. Per a ser el primer ral·li que fas, no ser la teua disciplina fotogràfica i coneixent el nivell en el dit ral·li, tu posició ha sigut més que decent.
    Des de l'organització del ral·li t'invite que proves l'any que ve o que proves hi ha assistir a altres rallys que s'organitzen per la zona, i unir-te a un grup de persones que viuen este món tant com tu.

    ResponderEliminar

DEIXA EL TEU COMENTARI