lunes, 29 de diciembre de 2014

ELS VIATGES D'ULLADES NATURALS: "Sorpresa en verd"

Eivissa del 12 al 18 de desembre de 2014

No va ser un viatge "d'Ullades Naturals" propiament dit, sino que per questions familiars (que ja s'han arreglat...) fa un parell de setmanes vaig tindrer que desplaçar-me fins a l'illa d'Eivissa. Es la segona vegada que la visite i mentres que en la primera ocasió no em va donar temps a vorer res (vaig estar tan sols unes hores), en  aquesta, he pogut disfrutar d'una estona visitant una part de l'illa. La meua sopresa quan vaig arribar fou la impresionant humitat i la verdor de aquesta illa de les Pitiuses.

ADVERTÈNCIA: pel tipus de viatge que era, no vaig agafar ninguna càmera, per tant totes les foto que vos mostre estan fetes amb el mòbil, tan sols per a títol testimonial....

Far d'Es Botafoc


Dos (Russula sp. i Agaricus sp.) de les 8 espècies de bolets que vaig trobar, fent un xicotet passeig per un pinar al costat de casa....Açò ja ens dona una idea de l'humitat que hi ha en aquestes dades.

Un dels dies vaig poder "escapar-me" a donar una ullada a un dels indret més atractius per a visitar en l'illa, si es que eres "rarito" como jo i en compte "d'anar-te'n de marxa" ten vas a buscar ocells,,,, Ses Salines; que estan incloses en el Parc Natural de Ses Salines d'Eivissa i Formentera.

Algunes de les espècies que vaig poder vorer allí foren:
- Agro blanc (E. alba)
- Garceta (E. egretta)
- Agrò (A. cinerea)
- Flamencs (P. roseus)
- Anec blanc (T. tardona)
- Corb m. gros (P. carbo)
- Corb m. emplomallat (P. aristotelis)
- Cabussonet (T. ruficollis)
- Territs variants i menuts (C. alpina i minuta)
- Tifort (T. totanus)
- Camallonga (H. himantopus)
- Baluet (A. atthis)
Però el que no esperava vorer i em va fer molta il·lusiò quan el vaig enfocar amb els primàtics, va ser al Xenot balear (S. balearica); una de les aus endèmiques de les Balears.


Torre de Ses Portes

 Exemplar de Savina (J. phoenicia) a les dunes del parc




Tinc clar, que tornaré a les Pitiuses i no precisament buscant discoteques i marxa..... "rarito" que es uno!!!

Salutacions.

Pepe Santamaria "Santa"
Ullades Naturals


No hay comentarios:

Publicar un comentario

DEIXA EL TEU COMENTARI