viernes, 18 de enero de 2013

LA FOTO DE LA SETMANA: "2 x 1"

En l'Antoneta (La Vila Joiosa) a 6 de gener de 2013

Com que no m'havien portat res els Reisos ("vaig ser malo"...), vaig agafar els "bartulos" i me'n vaig baixar a la gola del riu. Sabia que per allí es menejaven una serie d'ocell que tenia controlats des de feia uns dies. Finalment l'au que buscava, el Zarapito trinador (Numenius phaeopus), al que no li conec ningun nom ací en La Vila i que pasa temporades durant l'hivern pel nostre litoral, va apareixer a primera hora quan encara no habia eixit el sol; per lo que les fotos que li vaig poder fer tenen una calitat molt baixa com per a mostrar-vo-les. Així que he decidit pujar una en la que en el mateix encuadre varen coincidir dos "habituals" d'aquesta zona, la Garseta (Egretta garzetta) en primer terme i la gavina Corsa (Larus audouinii), que si vos fixeu porta una anella de plàstic (PVC) de les que ja hem parlat en Ullades Naturals.

En aquesta foto, malgrat que les dos aus no estan enfocades (seria prou difícil amb un teleobjectiu...) m'agrada pel fons d'aigua que té i per el contrast d'un ocell damunt l'altre. Com que vaig medir la llum i enfocar al cos de la garseta, i al ser aquest tan clar, si volem exposar correctament la foto i no enfosquir la resta deixant tan sols ben exposat el blanc de la garseta, necessitem sobreexposar algo l'escena (un altre dia parlarem de la compensació de la llum en una foto), malgrat que correm el risc de "cremar" algo el blanc de l'ocell. 


DADES FOTO:
Canon EOS 350 D,  objetiu 300 mm F/4, trípode i xarxes de camuflatge.
Modalitat de foto: Prioritat d'abertura AE
Tv (Velocitat d'obturació): 1/250
Av (Valor d'abertura): 5.6
Compensació de l'exposició:  +1
Tipus de medició: Medició parcial
Velocitat ISO: 400

Salutacions i fins la setmana que ve.

Santa "el makilet"

No hay comentarios:

Publicar un comentario

DEIXA EL TEU COMENTARI